shopify site analytics
Welcome Guest [Log In] [Register]

Add Reply
Pokémon Ultra Sun & Ultra Moon
Topic Started: Jun 14 2017, 09:46 (131 Views)
Azurill
Member Avatar
Pikselöitynyt päällikkö

Tänne keskustelua ja spekulointia Pokémon Ultra Sunista ja Ultra Moonista. :)
Posted Image
Offline Quote Post Goto Top

Munchy
Member Avatar
love me *munch*
Aika varovaisen linjan ovat kyllä ottaneet minkään uuden infon paljastamisessa - pelit tulevat ulos jo parin kuukaden päästä ja tuntuu, ettei viimeisin Nintendo Directkaan hirveästi paljastanut. Taitavat todella palata "kolmannen version" kaavaan, jolloin erot Sun/Mooniin ovat varmaan vähäiset. Tai sitten ollaan totuttu siihen tiedonpaljouteen, joka on koettu viimeisimpien pelien kanssa, että tyyliin kaikki on paljastettu ennen julkaisua. Saa nähdä!

Ainakin uudet Ultra Beastit ovat... jotain uutta ja jännää, eikös?

Avri
Member Avatar
...

UltraSunin aloitin perjantaina ja tässä vähän ajatuksia siitä... vaikka en ihan hirvittävän pitkällä olekaan, Animal Crossing New Leaf vie liikaa aikaa...

Ensiajatukseni oli, että olin aika pettynyt siitä, miten samanlainen USUM tuntui olevan SM:n verrattuna. En nyt ihan varma ole, mutta olen kuullut vähän sellaista, että kyseiset pelit olisivat niin kuin alternative universe Sunin ja Moonin Alolalle? Ainakin kuulin, että Team Rainbow Rocket perustuu alternative universe-ajatukseen, että kaikki pahisjärjestöt vanhoista peleistä saavuttivat tavoitteensa ja ovat nyt muodostaneet tuollaisen jonkun superjengin. Mutta en nyt oo kyllä yhtään varma, luin tästä ennen pelien julkaisua ja oon itse vasta Akala Islandilla, joten :DDD. MUTTA jos nää pelit on tarkoitus olla tällainen alternative universe -tyylinen juttu, niin olisivat saaneet musta muuttaa hahmoja oikein toden teolla! Professor Kukui, Lillie ja Hau ovat kaikkien aikojen ärsyttävimpiä Pokémon-hahmoja omasta mielestäni, enkä edes osaa sanoa kuka heistä olisi se ärsyttävin. Joten kun dialogia peleissä on niin paljon mitä sitä on, on niin S/M kuin nyt US/UM:n pelaaminen ollut välillä aika tuskaisaa... olisi ollut tosi siistiä, jos näiden hahmojen luonnetta olisi muutettu nyt Ultra-versioissa! Tämä olisi tehnyt näistä pelin samanlaisuuksistakin rutkasti miellyttävämpiä. Mutta ei, Ultra-versioissakin seikkailee täysin avuton marisija, pomppiva pelle ja paidaton proffa, joka ei jätä pelaajaa hetkeksikään rauhaan eikä tunnu osaavan sanoa muuta kuin "woo!" joka välissä. Voi miksi?! Olin kanssa vähän pettynyt siihen, että vaikka Lilliestä en pitänyt alkuunsakaan Sunissa ja Moonissa, niin nyt Ultra-versioissa ei kuitenkaan nähdä (?) Kantosta palannutta Lillietä, vaan se sama vanha väsynyt tapaus. Tiedän, että pelien loppu taitaa erota jossain määrin Sunista ja Moonista, mutta sitä odotellessa...

Oho, olipas jotenkin karua tekstiä toistaiseksi! Sillä pettymyksestä huolimatta oon todella tykännyt UltraSunista ja paljon :D. Kaikki pienetkin uudet alueet ovat olleet hauskoja, Mantine-surffaus on kiva lisä, Alola Photo Club on koukuttanut aivan liikaa ja noin yleisesti peleissä on todella hyvä fiilis! Tiimissä tällä hetkellä ovat Popplio (♥), Buneary, Alolan Meowth, Togedemaru, Rockruff ja Noibat - on ollut hauskaa kokeilla sellaisiakin pokémoneja kuten Buneary ja Alolan Meowth, joita en alustavasti varmaan ikinä suunnittelisi ottavani tiimiini. Ne nyt kumminkin lähtivät alkunurmikoilta mukaan, ja vaikka etenkin Bunearyn piti olla vain väliaikainen kamu, niin oon tosi kiintynyt kumpaankin! Ai niin, parasta on myös ne random pokémonit eri paikoissa, joiden kanssa voi leikkiä ♥___♥.

Lisää ajatuksia myöhemmin, kunhan oon vähän enemmän pelannut peliä. Pidän sormet ristissä, että joku kamala katastrofi iskee ja Kukui, Hau ja Lillie traagisesti menehtyvät.
Posted Image
->UUSIN POSTAUS 7.8.! : Alolan parhaat: Startterit

Sake
Member Avatar
Kirjoittajien aatelia
Itsekin olen hieman pettynyt S/M:n ja US/UM:in samankaltaisuuteen. Varsinkin kun juuri ennen uusien pelien julkaisua sain Moonin pelattua loppuun (joka sekin alko tuntui jossain vaiheessa lähes työltä), niin Ultra Sun alkoi tuntua päiväni murmelina- leffalta. US maistuu kuitenkin paljon Moonia paremmalta pikkulisäyksineen ja uusia (vanhoja) pokemonejakin tuli lisää aika paljon. Olen kiireiden takia edennyt vasta Akala ilandille. Tiimin ainoa Alola pokemon tosin tulee olemaan Turtonator. Moonissa ja Sunissa käytin jo kaikki muut jotka vähänkään säväyttävät. Kovetin sydämeni jä heitin Poplion melko pian PC:lle, en ole vieläkään tykästynyt siihen, mutta startterin heivaaminen tuntuu silti aina pahalta. Ikäväni Kantoon on kasvanut vuosi vuodelta ja tiimiäkin koristaa jo neljä Kanto pokemonia: Ekans, Meowth (original, koska alolan persian on yök), Omanyte ja Oddish. Ekasta genestä on vielä hirveästi pokemoneja joita en ole käyttänyt joko koskaan, tai siitä on aikaa. Oddish on näistä ainoa joka on ollut joskus tiimissä, Sapphiressa joskus kauan sitten. Frosslass tuklee porukkaan jossakin vaiheessa.

Olen pokedexiä täytellessä palaillut myös hieman ORASin ja XYn pariin, ja havaitsin miten paljon enemmän pidin noista peleistä. Alola on upean näköinen ja etenkin ensimmäisellä kerralla pelatessa fiilis oli tosi mainio, mutta nyt tuntuu että peli näyttää jo liian hyvältä, ainkain ihmishahmojen osalta, tykkäsin tosi paljon edelliten pelien pallopäistä, jotka osaavat liikkua normaalin näköisesti.

Myös pokemonien osalta seitsemäs sukupolvi on ollut meikälle pettymys, vain kourallinen uusista moneista on saanut aikaan innostusta ja Uklra beasteja vihaan yli kaiken.
Narisen vielä sen verran, etten tykkää yhtään mistään ulottuvuushommista ja rinnakkaistodellisuuksista. En tosin ole vielä päässyt uudessa juonessa kovinkaan pitkään, joten toivon että luvassa on positiivisia yllätyksiä.

Mutta tosiaan, US on ollut tähän saakka paljon miellyttävämpää pelattavaa kuin Moon, ja myös paljon vaikeampaa. Johtuen ehkä tiimistäkin, on välillä ollut todella vaikeita taisteluita. Ilimalta otin turpiin ensimmäisellä kerralla, ja hävisin myös Dexiolle, vaikka koitin kuinka juonia. Vesi trialin sain läpäistyä vasta kolmannella yrittämällä. Olen hieman huolissani Felix- Meowthin ja Ekansin kelpoisuudesta, tutntuvat ottavan vähän turhan helposti pataan. Onneksi Oddish hoitaa hommat kotiin niidenkin puolesta.

D.U.C.K.

Munchy
Member Avatar
love me *munch*
Sake
Dec 7 2017, 18:28
(joka sekin alko tuntui jossain vaiheessa lähes työltä)
Tämä tässä oikeastaan kiteyttää fiilikseni sekä Sunin että nykyisen Ultra Moonin pelaamiseen. En tiedä miksi en osaa innostua näistä nyt niin paljon kuin ennen, en millään tahtoisi sanoa että arjen kiireet tai "vanhuus" vaikuttaa asiaan, kun eivät ne ennenkään ole mitään estäneet. Eikä peleissäkään nyt yleisesti ottaen mitään vikaa ole, kaikkihan toimii miten pitää ja oikeastaan tarkemmin ajateltuna tarina on mielestäni Pokémonin parhaimmistoa (Lusamine ja pakkomielle Ultra Beasteihin ynnä kaikki siihen liittyvät taustatekijät, USUMin Necrozma-setti on vielä kokematta kunnolla). Ehkä näiden pelaamisen aikaan on vaan ollut kaikenlaista muuta mihin energiansa ja keskittymisensä laittaa. Eipä ole pelkkä Pokémon jäänyt vähälle huomiolle - ihan ahdistaa, kuinka esimerkiksi mun Switch on pölyttynyt jo pienen tovin Odysseyn pelaamisen jälkeen, ja sillä jos jollakin olisi yllin kyllin pelaamista tarjolla.

Olen ottanut kyllä aikani Ultra Moonin pelaamisessa, mutta samaan aikaan takaraivossa puskee ajatus että "pelaa se nyt äkkiä läpi". Jotenkin karu ajatus, että haluaa niin sanotusti päästä siitä vain eroon... vaikka yritän kyllä jotenkin nauttiakin pelaamisesta. Nyt lähipäivinä olen pistänyt myrskyn lailla etenemään, tällä hetkellä Poni Islandilla ja ehkä tarinan osalta viimeisiä jo viedään, hyvä niin. Sikäli hyvä, että peli etenee melkeinpä identtisesti S/M:n kanssa, niin tietää, ettei mitään tärkeää välttämättä ole mennyt ohi :D Mutta harmi tottakai myös, että on tosi samankaltainen edeltäjiensä kanssa. Ehkäpä post-game yllättää sitten. Eteneminen näissä peleissä tuntuu tosi verkkaiselta, sen huomasi jo Sunissa - ehkä se vaikuttaa kun maailma on niin paljon isompi ja on enemmän tarkkailtavaa. Sehän on tietysti vain totuttelukysymys ja siihen suuntaan mennään joka tapauksessa kun alustat paranee ja kaikki kehittyy.

Yksi huippu asia on ollut laajentunut PokéDex ja uusien Pokémonien kokeileminen. Ajattelin ensin tehdä pelkän Alola-tiimin, mutta se olikin vähän meh ajatus, niin päädyin heittämään tiimiläisiä vähän hatusta. Popplio/Primarina oli varma startterivalinta, siitä on tullut sen verran suosikki että päätyi sekä Sunissa että Ultra Moonissa startteriksi. Tokihan otin myös event-Rockruffin (nyk. Dusk Lycanroc) mukaan. Alolan Marowak oli pakollinen Alola-muoto ja loput paikat veivät Furfrou, Malamar ja Leafeon. Ei valittamista.

Ehkä joulun rauhassa pääsee sisäistymään peliin enemmän. Ehkä.

1 user reading this topic (1 Guest and 0 Anonymous)
« Previous Topic · Poké-pelit · Next Topic »
Add Reply

.