Title |
![]() |
|
|
| Welcome to Wartrond. We hope you enjoy your visit. You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free. Join our community! If you're already a member please log in to your account to access all of our features: |
| kompsystem | |
|---|---|
| Topic Started: Jun 19 2012, 10:01 AM (173 Views) | |
| Iniesta | Jun 19 2012, 10:01 AM Post #1 |
|
Veteran Sergeant
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Ta med alt du vil, men betal for det med rating og effektivt mindre victorypoints :-) Synes dette så spennende å prøve ut jeg. http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=102988 |
![]() |
|
| Stainawarjar | Jun 19 2012, 01:34 PM Post #2 |
|
I'm always angry!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Ideen kan være bra, men er litt uenig i noen ting der... Virker blant annet som om de synes Wurrzag og Golgfag er helt fantastiske karakterer. Når det er sagt tester jeg det gjerne ut i en kamp en gang. Edited by Stainawarjar, Jun 19 2012, 01:34 PM.
|
|
Bring tilbake Squats, hiv ut Tau! "The problem is that a lot of new players come from the "race generation" they want to define their worth by the "skill" they posses in playing a game of toy soldiers." Hærer i noenlunde spillbar stand: Fantasy: Empire Ogre Kingdoms Daemons 40k: Space Marines (Salamanders, 13th company Space Wolves & Blood Angels) Daemons Dark Eldar Dystopian Wars: FSA | |
![]() |
|
| Iniesta | Jun 19 2012, 02:26 PM Post #3 |
|
Veteran Sergeant
|
Ja vet ikke helt om alt blir helt riktig priset i forhold til verdi, men det så spennende ut å lage noen lister og forsøke det. Skal overtale Frode til å være med og prøve det ut. Så er det sikkert litt prøving og feiling med listerlaging. Liker at du får klassifisert lista ganske "objektivt" med tøffhetsgrad, men så er det jo synergi som er mer vanskelig å vurdere enn hver enhet for seg. Men synes dette ved 1. utkast ser ut som mye bedre enn ETC komp. Og jeg vet ikke om det er så avansert som det ved 1. øyekast virker heller. Ja de to karakterene er jo litt poeng også , vet ikke helt om de er like bra som 1/5 kairos/teclis ;-) Enig med deg at de var priset litt høyt. Kairos og teclis er mye mer høyt priset, de bruker jo opp nesten 2/3 av det en kan bruke av poeng, og det er bra at de koster. Trenger nok ikke banning av de med dette systemet, da motstander fort nesten vil lede med veldig mye bare du tar de med på brettet. Ser uten å regne alt for mye at en kanskje ikke vil sette opp helt samme lister som vanlig, for å forsøke å få en moderat score på hæren og litt free vp. Kanskje en av få ganger jeg vil vurdere å ta med en giant til et slag igjen og det er jo bra, for det promoterer litt mer variasjon og ikke minst ikke for store (+ mange like) enheter dette kompet. Edited by Iniesta, Jun 19 2012, 02:30 PM.
|
![]() |
|
| Mdrake | Jun 19 2012, 05:01 PM Post #4 |
|
Big Mek
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Ut ifra det jeg forstod så virker det som om det bare er negative scores på dark elves, og at en da blir forbi powerfull uansett hva en gjør, men det kan være at enkelte bruker strek foran en del tall, men jeg kan ta feil... ... Nevermind, bare jeg som missforstod, men tror jeg kommer lavt ned uansett... Edited by Mdrake, Jun 19 2012, 05:06 PM.
|
![]()
| |
![]() |
|
| Astaroth | Jun 19 2012, 10:34 PM Post #5 |
|
Rogue trader
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
I utgangspunktet liker jeg det veldig godt, men kunne gjerne tenkt meg å sett det i praksis før jeg bestemmer meg. En del av special character composition scorene syns jeg virker høye, især hos WoC egentlig. Galrauch kan vel umulig være så kraftig at han tar 60 poeng? :p Liker alltid tanken på at folk unngår max/min tenkning i hæroppsettet sitt (selv om composition scores i seg selv kan bli brukt med lik tenkning). Tror uansett et slikt system er mindre åpent til max/min-abuse, det er jo tross alt det som ser ut til å være poenget med det.
Edited by Astaroth, Jun 19 2012, 10:37 PM.
|
| "Whatever type of Warhammer game I play, I measure it's success not by winning or losing, but instead by how much my opponent and I enjoyed ourselves" - Jeremy Vetock | |
![]() |
|
| Stainawarjar | Jun 19 2012, 11:47 PM Post #6 |
|
I'm always angry!
|
Helt enig der, virker som det er gode gamle fordommer mot spesial characters ute og går der... |
|
Bring tilbake Squats, hiv ut Tau! "The problem is that a lot of new players come from the "race generation" they want to define their worth by the "skill" they posses in playing a game of toy soldiers." Hærer i noenlunde spillbar stand: Fantasy: Empire Ogre Kingdoms Daemons 40k: Space Marines (Salamanders, 13th company Space Wolves & Blood Angels) Daemons Dark Eldar Dystopian Wars: FSA | |
![]() |
|
| Astaroth | Jun 20 2012, 10:15 AM Post #7 |
|
Rogue trader
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Tror nok mer at grunnen kan ligge i at de vet at comp-synet på special characters er at de generelt skal bannes. For å få med seg de folka som egentlig ikke vil ha dem i turneringer i utganspunktet må de gi SC en større composition penalty, så det er vel ikke nødvendigvis fordommene til de som har laget det som har formet poengtrekket. Er vel sikkert en forsiktig løsning, men det er litt rart at det med SC skal henge i så hardt. Er vel mange editions siden du måtte spørre motstanderen om lov til å bruke slikt nå? |
| "Whatever type of Warhammer game I play, I measure it's success not by winning or losing, but instead by how much my opponent and I enjoyed ourselves" - Jeremy Vetock | |
![]() |
|
| Iniesta | Jun 20 2012, 12:19 PM Post #8 |
|
Veteran Sergeant
|
Tror Astaroth er inne på noe der når det gjelder SC ja. Har ikke sett nøye nok på systemet enda til å vite hvor mye ulike lister påvirker kompskåren i praksis, men ettersom en begynner på 300 og trekker ifra og deler på 10 så kommer en fort langt ned med ting som koster mye. Hadde vært gøy å prøve det ut til kampanje, turnering eller liga til høsten :-) Og ikke fordi vi må ha komp, men jeg tror dette kompet i større grad tvinger andre typer lister og dermed litt mer variert spill :-) Edited by Iniesta, Jun 20 2012, 12:20 PM.
|
![]() |
|
| Iniesta | Jul 11 2012, 07:17 AM Post #9 |
|
Veteran Sergeant
|
Dette kompsystemet må jo være perfekt ballansert! Har forsøkt det en gang, og med tanke på resultatet så.. :-) Før vi begynte hadde Frode sine Brets 6.3 poeng forsprang på mine o/g, dvs 630 poeng. Etter 6 runder vant jeg med 622 poeng, = 8 poeng forsprang til Frode= en draw :-) Edited by Iniesta, Jul 11 2012, 07:18 AM.
|
![]() |
|
| rusty | Jul 30 2012, 06:51 AM Post #10 |
|
Asrai Herald of Slaanesh
|
Hvis Iniesta synes det er balansert er det greit for meg :-). Forøvrig er jeg godt fornøyd med ETC12-compen, men ser at dette systemet oppnår mye det samme på en my åpnere måte, så jeg er åpen for å teste. |
|
mvh Tor Erling | |
![]() |
|
| « Previous Topic · Generelt om Fantasy · Next Topic » |

![]](http://z1.ifrm.com/static/1/pip_r.png)

6:44 AM May 25