Title |
![]() |
|
|
| Welcome to Wartrond. We hope you enjoy your visit. You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free. Join our community! If you're already a member please log in to your account to access all of our features: |
| Fjerne maling fra figurer, hvordan?; Har en del gamle figurer... | |
|---|---|
| Topic Started: May 4 2012, 07:05 PM (337 Views) | |
| Arniss | May 4 2012, 07:05 PM Post #1 |
|
Corporal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Jeg har noen gamle figurer som jeg skulle mala opp i andre farger, og har ikke lyst å splatte på ny maling oppå den gamle. Har dere noen tips om hvordan fjerne maling fra tinn-modeller? Har prøvd bremseveske, den funka ikke for meg (sikkert feil sort, ikke vet jeg). |
![]() |
|
| Stainawarjar | May 4 2012, 07:38 PM Post #2 |
|
I'm always angry!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Kjøp aceton, evt neglelakkfjerner som inneholder det. Men ikke bruk det på plast... |
|
Bring tilbake Squats, hiv ut Tau! "The problem is that a lot of new players come from the "race generation" they want to define their worth by the "skill" they posses in playing a game of toy soldiers." Hærer i noenlunde spillbar stand: Fantasy: Empire Ogre Kingdoms Daemons 40k: Space Marines (Salamanders, 13th company Space Wolves & Blood Angels) Daemons Dark Eldar Dystopian Wars: FSA | |
![]() |
|
| haZe | May 7 2012, 10:44 AM Post #3 |
|
CHARGIN MAH LAZAH!!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Ren grønnsåpe i samarbeid med heftig pussing av en tannbørste funker også, men dette tar litt tid (gjenntatte bad i såpen over en uke). Rart at bremsevæsken ikke gjorde jobben, dette er det mest effektive løsemiddelet jeg har brukt ihvertfall. Hvilken type er det du har kjøpt? |
| |
![]() |
|
| Arniss | May 7 2012, 03:34 PM Post #4 |
|
Corporal
|
Husker ikke hvilken sort, men det var åpenbart ikke rett sort
|
![]() |
|
| Stainawarjar | May 7 2012, 04:14 PM Post #5 |
|
I'm always angry!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Det er uansett best å ha "sterke" saker hvis man skal fjerne maling fra metall, trenger ikke dulle med det sånn som man må med plast
|
|
Bring tilbake Squats, hiv ut Tau! "The problem is that a lot of new players come from the "race generation" they want to define their worth by the "skill" they posses in playing a game of toy soldiers." Hærer i noenlunde spillbar stand: Fantasy: Empire Ogre Kingdoms Daemons 40k: Space Marines (Salamanders, 13th company Space Wolves & Blood Angels) Daemons Dark Eldar Dystopian Wars: FSA | |
![]() |
|
| Astaroth | Jun 12 2012, 08:50 PM Post #6 |
|
Rogue trader
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Har nettopp prøvd bremsevæske for første gang, og det fungerer usaklig godt! Typen jeg kjøpte var Biltemas DOT4+. Det trengte ikke ligge i mange timer før malingen stort sett ble børstet vekk med et lett drag av tannkosten! Det sleit litt med å løsne opp lim, men det kan hende det bare bruker lengre tid enn aceton. Så langt har miniatyrene bare svømt i bremsevæska i 3-4 timer sammenhengende, så usikkert om de blir herpa over lengre tid men 3-4 timer tåler de visst.
|
| "Whatever type of Warhammer game I play, I measure it's success not by winning or losing, but instead by how much my opponent and I enjoyed ourselves" - Jeremy Vetock | |
![]() |
|
| haZe | Jun 13 2012, 10:01 AM Post #7 |
|
CHARGIN MAH LAZAH!!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Land raidere klarer fint et par dager i bremsevæske og BFG imperial cruisers har null problem med et par uker... Forgeworld resin blir derimot som tyggis etter ca 6 måneder i den (doh!). Det er viktig at man er ekstremt nøye på å grundig vaske miniatyrene med varmt, sterkt zalovann etterpå. Rester av bremsevæsken i furene klarer veldig fint å ta knekken på en framtidig paintcoat som blir lagt oppå. |
| |
![]() |
|
| Fardinz0r | Jul 31 2012, 08:16 PM Post #8 |
|
Lord General of the 16th
|
vis du putter neggelakfjerner på en bommulspad (eller lingnene) og drar det raskt over plast modeler så går det meget bra... |
![]() |
|
| « Previous Topic · Konvertering og Modellering · Next Topic » |

![]](http://z1.ifrm.com/static/1/pip_r.png)

3:51 PM Jun 19