Welcome Guest [Log In] [Register]

Title

Photobucket

Iron Within!

Iron Without!

Photobucket
Welcome to Wartrond. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Username:   Password:
Add Reply
Fjerne maling fra figurer, hvordan?; Har en del gamle figurer...
Topic Started: May 4 2012, 07:05 PM (337 Views)
Arniss
Member Avatar
Corporal
[ *  *  * ]
Jeg har noen gamle figurer som jeg skulle mala opp i andre farger, og har ikke lyst å splatte på ny maling oppå den gamle. Har dere noen tips om hvordan fjerne maling fra tinn-modeller?
Har prøvd bremseveske, den funka ikke for meg (sikkert feil sort, ikke vet jeg).
Offline Profile Quote Post Goto Top

Stainawarjar
Member Avatar
I'm always angry!
[ *  *  *  *  *  *  *  *  *  * ]
Kjøp aceton, evt neglelakkfjerner som inneholder det. Men ikke bruk det på plast...
Posted Image

Bring tilbake Squats, hiv ut Tau!

"The problem is that a lot of new players come from the "race generation" they want to define their worth by the "skill" they posses in playing a game of toy soldiers."

Hærer i noenlunde spillbar stand:

Fantasy:

Empire
Ogre Kingdoms
Daemons

40k:

Space Marines (Salamanders, 13th company Space Wolves & Blood Angels)
Daemons
Dark Eldar

Dystopian Wars:

FSA

haZe
Member Avatar
CHARGIN MAH LAZAH!!!!!
[ *  *  *  *  *  *  * ]
Ren grønnsåpe i samarbeid med heftig pussing av en tannbørste funker også, men dette tar litt tid (gjenntatte bad i såpen over en uke).

Rart at bremsevæsken ikke gjorde jobben, dette er det mest effektive løsemiddelet jeg har brukt ihvertfall. Hvilken type er det du har kjøpt?
Posted Image

Arniss
Member Avatar
Corporal
[ *  *  * ]
Husker ikke hvilken sort, men det var åpenbart ikke rett sort :P

Stainawarjar
Member Avatar
I'm always angry!
[ *  *  *  *  *  *  *  *  *  * ]
Det er uansett best å ha "sterke" saker hvis man skal fjerne maling fra metall, trenger ikke dulle med det sånn som man må med plast :D
Posted Image

Bring tilbake Squats, hiv ut Tau!

"The problem is that a lot of new players come from the "race generation" they want to define their worth by the "skill" they posses in playing a game of toy soldiers."

Hærer i noenlunde spillbar stand:

Fantasy:

Empire
Ogre Kingdoms
Daemons

40k:

Space Marines (Salamanders, 13th company Space Wolves & Blood Angels)
Daemons
Dark Eldar

Dystopian Wars:

FSA

Astaroth
Member Avatar
Rogue trader
[ *  *  *  *  *  * ]
Har nettopp prøvd bremsevæske for første gang, og det fungerer usaklig godt! Typen jeg kjøpte var Biltemas DOT4+. Det trengte ikke ligge i mange timer før malingen stort sett ble børstet vekk med et lett drag av tannkosten!

Det sleit litt med å løsne opp lim, men det kan hende det bare bruker lengre tid enn aceton. Så langt har miniatyrene bare svømt i bremsevæska i 3-4 timer sammenhengende, så usikkert om de blir herpa over lengre tid men 3-4 timer tåler de visst. ;)
"Whatever type of Warhammer game I play, I measure it's success not by winning or losing, but instead by how much my opponent and I enjoyed ourselves" - Jeremy Vetock

haZe
Member Avatar
CHARGIN MAH LAZAH!!!!!
[ *  *  *  *  *  *  * ]
Land raidere klarer fint et par dager i bremsevæske og BFG imperial cruisers har null problem med et par uker... Forgeworld resin blir derimot som tyggis etter ca 6 måneder i den (doh!). Det er viktig at man er ekstremt nøye på å grundig vaske miniatyrene med varmt, sterkt zalovann etterpå. Rester av bremsevæsken i furene klarer veldig fint å ta knekken på en framtidig paintcoat som blir lagt oppå.
Posted Image

Fardinz0r
Lord General of the 16th
[ *  *  * ]
vis du putter neggelakfjerner på en bommulspad (eller lingnene) og drar det raskt over plast modeler så går det meget bra...

« Previous Topic · Konvertering og Modellering · Next Topic »
Add Reply

--------------------------------------------------------------------------------
Theme by James & Chort Of Direct-AdvertsAnd The Ifsz