Welcome Guest [Log In] [Register]

Title

Photobucket God jul alle sammen! Photobucket
Welcome to Wartrond. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Username:   Password:
Add Reply
  • Pages:
  • 1
Waarcon 2011; 1-3 april (bekreftet)
Topic Started: Jan 30 2011, 10:51 PM (1,272 Views)
Ugrush
Member Avatar
Herald of Khorne
[ *  *  *  *  *  *  *  *  *  * ]
Tradisjon tro vil det avholdes Waarcon i Trondheim rundt påsketider. I år blir det riktig nok i god tid før påske, men vi tar sikte på helga 1-3 april om vi får lokalene da.

I år vi det bli kun WHFB på Waarcon, men fortvil ikke, for i august/september månedsskifte vil det bli arrangert en ren 40k turnering :)

Foreløbig kan jeg ikke si all verdens spennende om eventen bortsett fra at vi vil holde hus i Trønderkjelleren (de lokalene vi vanligvis spiller i). Det vil bli spillt med hærer på 2500p. Special characters vil ikke være tillatt og vi vil bruke våre egne husregler for LOS fra Hexcon. Det vil trolig bli 6 slag i løpet av helga, 3 på lørdag og 3 på søndag. Fredag kveld vil klubben være åpen for de som ønsker det, og da må man gjerne spille 40k også!

Håper alle har mulighet til å sette av denne helga til litt intens nerding ;)

Regelpakken for turneringen kan finnes her: WaarCon 2011

Scenarios vil bli rullet for kollektivt, i hovedregelboka, men vi bruker ikke watchtower scenario!
Edited by Ugrush, Mar 16 2011, 05:16 PM.
Daemons of Chaos: ~4000
Warriors of Chaos: ~5000
Vampire Counts: ~2500
Black Templars: ~4000
Grey Knights: ~4000

Offline Profile Quote Post Goto Top

Evisor
Corporal
[ *  *  * ]
A lot of my 40k peeps are attending Strategikon 5 on that weekend. So it's going to diminish our attendence, but I'll try to make it.

Strange
Sergeant
[ *  *  *  *  *  * ]
1.-3. april, blir sikkert mye god humor om man spiller på fredag kveld da!

Når jeg blar gjennom kalenderen min nå så er det 3 helger satt av til Waarcon. Kan vel begynne å stryke ut de gamle datoene nå ;)

rusty
Asrai Herald of Slaanesh
[ *  *  *  *  *  *  *  *  * ]
Da er jeg "dessverre" på feil side av ekvator. Have fun!
mvh
Tor Erling

Stainawarjar
Member Avatar
I'm always angry!
Er det sikkert at det ikke blir flere restriksjoner enn ingen SCs og husregler på LoS? Har ikke bestemt meg helt for om jeg vil delta enda, og vil ikke levere en bindende påmelding hvis det plutselig blir ETC-regler eller noe sånt tøys ;)
"We debate RaW, not in an attempt to gain an advantage, but rather to better understand the rules as they are written so that problems can be identified, addressed, and possible solutions developed before we get to the game table." - Culven

Hærer i noenlunde spillbar stand:

Fantasy:

Empire
Ogre Kingdoms
High Elves
Wood Elves
Daemons

40k:

Space Marines (Salamanders, 13th company Space Wolves & Blood Angels)
Daemons

Ugrush
Member Avatar
Herald of Khorne
Det blir ingen ETC style nei, ingen fare for det. Det jeg tenker på er antall folk som kan skyte fra hus, power scroll og noe annet mikk makk.

Iniesta
Veteran Sergeant
[ *  *  *  *  *  *  * ]
Var selv veldig negativ til ETC regler første gang jeg så de, men jo mer jeg tenker på det jo mer fornuftig virker det med litt komp. Er blitt bare mer og mer magisk utstyrstull og armybøkene som avgjør kampene og i mindre grad taktikk/skill som avgjør med 7-8 ed. Har mest spilt 6. ed og synes bøkene da var mye mer kompatible enn nå :-(
Nok random rant, flott at det blir turnering, når får vi reglene? Scenarier? :P
Edited by Iniesta, Feb 17 2011, 09:13 AM.

Stainawarjar
Member Avatar
I'm always angry!
Problemet med ETC er at det er ekstreme endringer som påvirker alle hærer likt, og ikke balanserer noe som helst.

Eneste comp som evt. kunne trenges er noe kort sånn som: Ingen Teclis, ingen Kairos, ingen Power scroll. Ikke vær en ost.
"We debate RaW, not in an attempt to gain an advantage, but rather to better understand the rules as they are written so that problems can be identified, addressed, and possible solutions developed before we get to the game table." - Culven

Fantasy:

Empire
Ogre Kingdoms
High Elves
Wood Elves
Daemons

40k:

Daemons

Iniesta
Veteran Sergeant
[ *  *  *  *  *  *  * ]
Samme reglene som til hexcon eller og blir det standardscenarier, hadde sikkert vært flott å få reglene så en kunne testet en liste en gang eller to?
Nå er stor spider på vei i posten fra England. Blir sikkert et helvete å lime sammen med 60-70 deler, men den ser sikkert kul ut helt til den blir blåst av brettet av en kanon eller stonetrower :P
Edited by Iniesta, Mar 2 2011, 03:04 PM.

Ugrush
Member Avatar
Herald of Khorne
Jeg skal prøve å få ferdigstillt regelverket i helga som kommer.

Ugrush
Member Avatar
Herald of Khorne
Da er regelverket lagt ut i den øverste posten! Bare å rope ut om dere ser noen brutale feil noe sted :)

Thomas
Member Avatar
Doomed as the Dawn of a new Day
Dette ser bra ut, fint at vi fikk opp denne nå, Jeg reklamerte litt for turneringa i Bergen og noen så ut til å være ganske interesert, vi får se framover.

Eneste jeg lurer på er Scenarioer, det står det ikke noe om i regelpakken.
Posted Image

"Adcocrnig to rseaecrh it deos not mteatr waht sueqence the ltretes are wtrtein in as lnog as the frist and the lsat letetr is in the rhgit sopt." - National Geographic

Posted Image

Stainawarjar
Member Avatar
I'm always angry!
Spørsmål: Vil det være mot reglene å bruke Chaos Spawns som Beasts of Nurgle? Det er det jeg bruker de som i hæren min, og det er ikke noe å forveksle dem med egentlig.

Men sier du nei til at jeg kan bruke de slik finner jeg noe annet uten problem.

Fantasy:

Empire
Ogre Kingdoms
High Elves
Wood Elves
Daemons

40k:

Daemons

Ugrush
Member Avatar
Herald of Khorne
Om de er en konvertering så ser jeg ikke noe problem med det Stein.

Scenarioes har jeg glemt ja. Hvis det blir noe kreativt ute å går, så blir det bruk av table i hovedregelboka med vi ignorerer watchtower mission.

Ozur
Hardened Veteran
[ *  *  *  *  * ]
Driver og lurer på om jeg skal gi 8th edition en sjanse til. Men så ser jeg at proxies ikke er tillatt.

Hvor strengt er dette? Flere av mine Executioners liker ikke Draich og bruker Halberd i stedet.

Og en av Masterene mine har stjelt en pegasus fra en Bretonian pegasus knight.

Ugrush
Member Avatar
Herald of Khorne
Om jeg har forstått riktig er dette konverteringer, og derfor ikke noe problem.

Proxies: en dverg representerer en high elf spearman feks.

konvertering: noe man har limt sammen og/eller fikset på av andre figurere enn det det i utganspunktet representerte.

Ozur
Hardened Veteran
[ *  *  *  *  * ]
Pegasus masteren er en konvertering

Men de executionerene med halberd kan vel ikke sies å være det. Selv om de ser nesten helt like ut. Det er noen 5th ed og 7th ed Black Guards mikset inn i mellom Exectutionerene.

Stainawarjar
Member Avatar
I'm always angry!
Mangler du bare noen få executioners for å få en lovlig hær altså...?

Fantasy:

Empire
Ogre Kingdoms
High Elves
Wood Elves
Daemons

40k:

Daemons

Strange
Sergeant
[ *  *  *  *  *  * ]
Ozur
Mar 28 2011, 04:38 AM
Hvor strengt er dette? Flere av mine Executioners liker ikke Draich og bruker Halberd i stedet.
Dette er vel mere et spørsmål WYSIWYG enn proxy?

Ozur
Hardened Veteran
[ *  *  *  *  * ]
Stainawarjar
Mar 28 2011, 06:23 PM
Mangler du bare noen få executioners for å få en lovlig hær altså...?
Ja, i 7th ed var det ikke vanlig med 20+ modeller av samme special unit (i hvertfall ikke for Dark Elves)

Jeg har en liten unit med Executioners og en liten unit med Black Guard. Funker dårlig å stille med 12 av hver i 2 forskjellige units i 8th ed. Men slår jeg de sammen har jeg en spillbar hær.

Go to Next Page
« Previous Topic · Waarcon · Next Topic »
Add Reply
  • Pages:
  • 1

--------------------------------------------------------------------------------
Theme by James & Chort Of Direct-AdvertsAnd The Ifsz