De Nieuwe Radiografische Modelvliegtuigen Site
Bookmark This forum Now!!
| Welcome to The Modelflying Forum. We hope you enjoy your visit. You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free. Join our community! If you're already a member please log in to your account to access all of our features: Please be sure to read the Application forum + how to workwith this forum topic on <br> <A HREF="http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?showtopic=387">Application forum + how to workwith this forum topic</A><br> and then the board<A HREF="http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?act=boardrules">Rules </A><br> before posting on the site and please follow them so we can all enjoy the forum.<br><br> For starters, after reading the rules, you can go <br><A HREF=" http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?showforum=91">Here</A><br>and introduce yourself to the site!<br> If you have any problems at all while you are here, go<br> <A HREF=" http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?showforum=33">Here</A><br>and post the problem and someone will try their best to help you.<br><br> If you need further help, feel free to pm a Admin. Heres a list of them and a link so you can pm them to Modelairplane |
| Freeair Blade | |
|---|---|
| Topic Started: 14 Dec 2008 - 17:57 (709 Views) | |
| Modelairplane | 14 Dec 2008 - 17:57 Post #1 |
![]()
Administrator
![]()
|
Deze Freeair Blade is van mijn vader welke hij voor zijn verjaardag van mij heeft gekregen. Omdat ik wat vaker shockflyers gemaakt heb dan mijn vader bouw ik hem met hem samen. Setup 1x8x4 gws prop 1x roxxy 2824/26 1xhimodel fly12 ampere regelaar 3x Gws IQ-100BB 1 Jamara Compa X6 ontvanger 1x 2S 860mah lipo of 3S 1000mah Himodel 1x gws 7x3.5 prop ![]() De doos zoals hij binnen kwam van Rctechnics ![]() De avond na de verjaardag van mijn vader begonnen met het bouwen van de vleugels aan de romp+ aluminium staafje vleugelversteviging vervangen voor carbon(lichter+stijver) en de onderste deel van kruisromp er op gelijmd de staart bevestiging van het hoogteroer is nog los ![]() De bovenste romphelft er op gelijmd+de staart bevestiging van het hoogteroer vast gelijmd ![]() De brushless motor en regelaar en servo's en ontvanger welke van zijn gecrashte ikarus superstar afkomstig zijn |
|
Take off is a choice,you always have to touch down. Opstijgen is een keuze, landen moet je altijd. My website My airplanes:Robbe charter,Kyosho Spacewalker,Sig Fourstar 40,Piccolo Fun,Piccolo SE,Mini 3dx | |
![]() |
|
| Modelairplane | 28 Dec 2008 - 14:03 Post #2 |
![]()
Administrator
![]()
|
![]() Foto net nadat het landingsgestel is vast gelijmd ![]() Foto van de plaatsing van de servos ![]() Foto van de aanstuuring van de alrons ![]() Foto van het net vast gelijmde hoogte roer ![]() Het model schiet al aardig op ik ben nu bezig om de motor te plaatsen |
|
Take off is a choice,you always have to touch down. Opstijgen is een keuze, landen moet je altijd. My website My airplanes:Robbe charter,Kyosho Spacewalker,Sig Fourstar 40,Piccolo Fun,Piccolo SE,Mini 3dx | |
![]() |
|
| Modelairplane | 29 Dec 2008 - 11:12 Post #3 |
![]()
Administrator
![]()
|
![]() Foto van de bevestiging van de motor ![]() Gat voor de accuplaats iets groter gemaakt om bij een 2 cel lipo het zwaartepunt op de goede plek te krijgen ![]() Foto van de plaats van de regelaar deze moest ver naar achter omdat we een zwaardere motor gebruiken dit om het zwaartepunt goed en op de juiste plek te krijgen ![]() Foto van de plaatsing van de lipo en regelaar en ontvanger nu alles nog netjes weg werken en de roeruitslagen instellen en dan is de blade klaar voor de testvlucht. Het totaal gewicht is 259 gram dit is 9gram meer dan toegestaan volgens de doos maar dit komt omdat wij een zwaardere motor(48 gram) en batterijen gewicht en met meer trekkracht (450-580 gram) en power 90 Watt dan oorspronkelijk de bedoeling was (motor volgens fabrikant 25,7 g en 200 tot 350 g trekkracht en 60 watt)en dan valt het totale gewicht weer mee dit omdat wij 95% van de tijd buiten vliegen met onze modellen en dan is iets meer power en gewicht beter omdat je dan een model krijgt die beter tegen de wind kan Voor binnen in de hal vliegen heb je dus een lichtere brushless motor en batterij nodig. |
|
![]() |
|
| Modelairplane | 18 Mar 2009 - 20:41 Post #4 |
![]()
Administrator
![]()
|
Een half uurtje geleden heb ik mijn vaders Blade ingevlogen een afgesteld voor hem daarna was hij er erg mee te tevreden hoe het model vloog ten opzichte van zijn ikarus Superstar die ook goed vloog alleen meer last had van staart verdraaiing als je geen versteviging er op had bij dit model zal er voor buiten(wat wij voornamelijk doen) een extra carbon staaf in de hoofd vleugel komen aangezien de wing tippen af en toe aardig door buigen Het enigste minpuntje tijdens het vliegen vonden wij was het motorvermogen dat op 2S toch net te weinig is om er echt leuk mee te vliegen. Dit kan deels verklaard woorden door dat de gebruikte batterijen eigenlijk iets aan de zware kant zijn maar deze had hij toevallig nog leggen dus voorlopig vliegt hij met deze. Op de 3S lipo vliegt het toch een stuk beter voornamelijk door dat de kleiner prop voor meer snelheid zorgt en de motor heeft dan de meeste trekkracht Op naar de volgende vluchten met dit model.
|
|
![]() |
|
| Modelairplane | 11 Jul 2009 - 22:04 Post #5 |
![]()
Administrator
![]()
|
Inmiddels zit er op de blade een andere moter en regelaar mijn vader wou wat meer vermogen, snelheid en trekracht op blade hebben zodat hij zelfstandig kon opgooien en opstijgen en wat meer aerobatics te oefenen. En heeft hij op aanraden van mij deze combo er op gezet Deze motor http://www.rctechnics.eu/220814-brushless-...0kv-p-1690.html en deze regelaar http://www.rctechnics.eu/himodel-brushless-p-393.html met deze lipo http://www.rctechnics.eu/hyperion-1100mah-p-3967.html Met deze combo vliegt de blade op halfgas net zo hard als met de andere motor/regelaar combo ook hoveren en verticale figuren gaan veel beter. |
|
![]() |
|
| Modelairplane | 23 Nov 2009 - 21:50 Post #6 |
![]()
Administrator
![]()
|
Edited by Modelairplane, 20 May 2012 - 12:52.
|
|
![]() |
|
| 1 user reading this topic (1 Guest and 0 Anonymous) | |
| « Previous Topic · Shockflyers/Indoor vliegtuigen · Next Topic » |

7:53 PM May 25