Welcome Guest [Log In] [Register]

My website
De Nieuwe Radiografische Modelvliegtuigen Site
  Bookmark This forum Now!!

www.rc-addict.nl/
http://www.RCtechnics.nl
http://rchelistore.info/en/
http://www.rbckits.com
Welcome to The Modelflying Forum. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Please be sure to read the Application forum + how to workwith this forum topic on <br> <A HREF="http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?showtopic=387">Application forum + how to workwith this forum topic</A><br>
and then the board<A HREF="http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?act=boardrules">Rules </A><br>
before posting on the site and please follow them so we can all enjoy the forum.<br><br>

For starters, after reading the rules, you can go <br><A HREF=" http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?showforum=91">Here</A><br>and introduce yourself to the site!<br>
If you have any problems at all while you are here, go<br> <A HREF=" http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?showforum=33">Here</A><br>and post the problem and someone will try their best to help you.<br><br>

If you need further help, feel free to pm a Admin. Heres a list of them and a link so you can pm them to Modelairplane

Username:   Password:
Add Reply
Swift2 van Mscomposit review
Topic Started: 15 Jul 2007 - 11:05 (4,860 Views)
Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Foto van het model dat ik besteld heb en binnen heb gekregen
Morgen ga ik beginnen met het model te bouwen en dan komen
de bouw foto's natuurlijk in deze topic te staan

Setup
1 x Propsaver - 3.0mm (PROPSAV-B) = 2.50EUR
2 x 7x6SF Slow Flyer (APCLP07060SF) = 6.00EUR
2 x GWS 8x4 - 203x102mm (GWS-EP8040) = 3.00EUR
1 x Servo Afdekplaat voor 13mm servos (S1003984) = 4.95EUR
1 x BEC kabel Siliconen (RCT-1028SIL) = 1.00EUR
1 x BEC kabel Contra Siliconen (RCT-1029SIL) = 1.00EUR
1 x LiPo 11.1V 1000MAH (20C) (LP101120) = 25.95EUR
1 x 12A FLY Brushless ESC (FLY12A) = 16.95EUR
1 x 2208/14 Brushless Outrunner 1450KV (2208/14) = 14.50EUR
1 x RX Kristal Normaal Kan. 70, 35.100Mhz (FG35FBRX70) = 7.50EUR
1 x Jeti Rex 5 MPD - 35Mhz (REX5MPD35) = 36.50EUR
2 x Micro Servo 9 gram TowerPro - 25cm kabel (SG-90L) = 16.50EUR
1 x Swift II - Storm - EPP (MS-13000.55) = 39.50EUR
1x Tesa glasvezeltape(kruisverband)50x 25meter 4,95 bij Forimudo in Vianen
1x Pushrod Lock Mini bij Rctechnics 3,25

Totaal 183,05 euro besteld bij Rctechnics
Edited by Modelairplane, 31 Mar 2013 - 12:41.
Take off is a choice,you always have to touch down.
Opstijgen is een keuze, landen moet je altijd.
My website
My airplanes:Robbe charter,Kyosho Spacewalker,Sig Fourstar 40,Piccolo Fun,Piccolo SE,Mini 3dx
Offline Profile Quote Post Goto Top

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
IK kreeg de spullen die ik besteld had bij |Rctechnics http://www.rctechnics.eu/
Binnen 2 dagen binnen alles was precies zoals ik besteld had alleen zag het model Swift 2 van ms composit er niet zo mooi uit er zaten een paar deuken
en kromme onderdelen op zie foto's.
Dit kwam door transportschade welke ik gemeld heb aan Rctechnics natuurlijk.
Deze melden mij dat ik het model terug kon sturen op hun kosten en om laten wisselen voor een nieuwe model.:banana:
Dit heb ik gedaan en kreeg een nieuwe model welke helemaal recht was en zonder deuken,dus :thumbsup: :thumbsup: voor de goede service van rctechnics

Posted Image
Foto1 van het eerste model dat transport schade had
Posted Image
Foto2 van het eerste model dat transport schade had

Posted Image
Foto3 van het eerste dat model transport schade had

Posted Image
Foto4 van het eerste model dat transport schade had

Het model van het bericht hieronder is het tweede model zonder transportschade
Edited by Modelairplane, 17 May 2012 - 10:35.
My website
My airplanes:Robbe charter,Kyosho Spacewalker,Sig Fourstar 40,Piccolo Fun,Piccolo SE,Mini 3dx

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Zo als je op de foto ziet heb ik de twee vleugelhelften aan elkaar en op maat getapet(werkt een beetje als schanier dat tape)
Posted Image
De vleugel omgedraaid en de twee vleugel iets uit elkaar draaien en lijm op één zijkant van de vleugel doen(Ca Meduim)en daarna de vleugels dicht draaien en even gecontroleerd(let erop dat de Swift een negatieve v stelling moet hebben )en laten drogen maar

Posted Image
Winglets vastgelijmd met CA light lijm

Posted Image
Motor bokje in elkaar heb gelijmd motor met twee boutjes vast gezet en prop er op om de boel goed uit te meten zoals in de handleiding staat daarna af tekenen en het motorbokje vastlijmen met medium Ca lijm

Posted Image
Motor bokje volgens de afgetekende positie vast lijmen en laten drogen
Posted Image
Op deze foto zie dat ik de onderdelen heb pas gemaakt maar nog niet vast heb gelijmd /getapet
Edited by Modelairplane, 17 May 2012 - 10:37.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Nadat alles pas was gemaakt de servo's met een kleine beetje lijm vast gelijmd en pushrods voor het rol/hoogteroer gemaakt deze heb ik niet zoals de handleiding(z slag aan het eind van de pushrod) aangeeft verbonden gemaakt maar met 4x pushrod lock micro
en daarna de beschermkapjes voor de servo's pas gemaakt en gelijmd en de pushrods voor het rol/hoogteroer gemaakt.

Posted Image
Daarna de vleugel en de ontvanger en batterij,regelaar vast getapt met Tesa glasvezel tape(kruisverband)
Posted Image
ik heb 10 gram lood voorin de neus moet en plakken(daana glasveltape er over heen om het zwaartepunt goed te krijgen.
De antenne heb ik nog niet vast gezet
Edited by Modelairplane, 17 May 2012 - 10:38.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Op deze foto zie hoe ik de antenne heb gelegd

Posted Image
De vleugel verder versterkt met glasvezeltape kruisverband

Posted Image
Op de voorlijst van de vleugel liet het glasvezeltape op sommige plekken los
Dit heb ik opgelost door het met een klein beetje Ca medium vast te lijmen
Posted Image
Model gewogen en hij weegt precies 333 gram en nu is het model klaar
voor eerste testvlucht.
Edited by Modelairplane, 17 May 2012 - 10:39.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
De Swift heeft inmiddels zijn eerste testvlucht gehad en vloog vrijwel perfect want
ik hoefden alleen wat op het hoogteroer te trimmen namelijk twee trimstandjes
Ook moest ik wennen aan de snelheid van het model vooral tijdens het opgooien
met half gas vliegt het model redelijk snel weg en omdat ik het opgooien van een model zelf doe is het aardig snel reageren want hij is zo een eind weg en dan vlieg nog maar met de 8x4 prop er op.
Het model vliegt vrij goed vind ik op zijn roeren(als de uitslagen van de handleiding aan houdt) dat wil zeggen dat je rustig mee kan sturen en je kan er ook mee wild vliegen als je dat wilt .
Ik vond hem niet echt zenuwachtig vliegen moet wel bij gezegd worden dat ik met het model nog niet volgas gevlogen heb omdat de testruimte te klein is en ik neem hem nog een keer meer naar het modelvliegveld om hem daar voluit te vliegen.
Dus het kan zijn dat met volgas dat hij iets zenuwachtiger vliegt
Op naar de volgende vluchtjes  :banana:  :banana:  :banana:
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
ik heb inmiddels bij de derde poging de Swift2 al aardig onder controle en het vliegt erg leuk gisteren bij mij thuis achter in een weiland allemaal achtjes over het veld gevlogen en spiraallanding en af en toe vol gas laag over het veld gevlogen.
misschien dat het zwaartepunt bij mijn model iets te ver naar achter zit of de motor heeft zoveel power want als ik volgas geef vanuit horizontale vlucht gaat hij onder een hoek van ongeveer 70 graden of meer weg echter tijdens het half gas en bij de landing heb ik niet echt het gevoel dat mijn model staart lastig is, kan misschien ook wel door de grote 8x4 prop komen.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
De Swift2 heeft weer gevlogen en ik heb het zwaartepunt(was maar iets) iets veranderd met een 5 gram plakloodtje om te test of het zwaartepunt beter werd en is nu beter
de stijg hoek is iets natuurlijker
na de landing het plaklood je er af gehaald en de accu naar voren geplaatst
en de swift2 vliegt nu nog beter.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Van Jeroen van Gog (Nederlands Kampioen F3A-B 2007)
kreeg ik de volgende tip

Ik stel mijn swift als volgt af:
Als ik met halfgas vlieg en ik geef geen up dan moet de swift in horizontale vlucht langzaam zakken. Hetzelfde doe ik ook Inverdted, ook dan moet hij langzaam zakken. Wanneer je nu volgas geeft moet hij niet ineens klimmen of ernstig zakken maar ongeveer dezelfde hoek aanhouden.

Als dit niet het geval is dan moet eens gaan spelen met je motor domping. Bij mij staat de prop ca. 4 a 5 graden downtrust te opzichte van de onderkant vleugel.

en bij de volgende vlucht ga ik dit uit proberen als controle
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Inmiddels heeft het model in de tussen tijd alweer 12 vluchtjes x25 minuten vluchttijd er op zitten
en heb ik 2 gram extra plakood aangebracht dit omdat bleek na het testen van de tip van Jeroen bleek het dan nog beter vloog
Inmiddels heb ik het landen voor mijn voeten geoefend en dat ging best goed en zal bij de volgende vluchten proberen het model naar me toe te laten vliegen en uit de lucht te pakken.
Zoals op deze video http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php...hmentid=1385662 te zien is alleen dan niet op zijn kop.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Inmiddels heeft het model in de tussen tijd alweer 20 vluchtjes x25 minuten totale vluchttijd er op zitten
Ik schrijf dit net nadat ik gevlogen heb met de swift2

Het model vliegt goed alleen ik heb bij iets meer dan 1/4 gas geef slingert het model een kleine beetje dit kan te maken hebben met te veel S slag of te flexibele propelor of pulsstoring van de ontvanger maar de ene keer heb ik het niet en de andere keer wel
het is ook niets ernstigs als iets meer gas geeft is het over
Maar ik ga het nog verder uitzoeken om het model nog strakker te laten vliegen.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin

filmpje geplaatst van mijn swift2 gevlogen door mij en gefilmd door mijn vader die voor het eerst filmde met mijn camera vandaar dat ik vrij langzaam moest vliegen met mijn model omdat hij het model niet in beeld kreeg.
Een beter filmpje volgt nog.
Edited by Modelairplane, 17 May 2012 - 10:44.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Ik van de week mijn Swift2 voorzien van nieuw glasvezeltape(lengterichting)
niet omdat de oude niet goed meer was maar deze tape van hobbycity is wat sterker en strakker om het model te plakken.
Waardoor je een gladder model met minder luchtweerstand krijgt
+ ik heb een soort luikje van de glasvezeltape gemaakt om makkelijk de accu te wisselen

Posted Image
Ook heb ik de antenne op een andere plek gelegd want af en toe had ik wel eens een glitch en nu hoop ik dat niet meer voor komt

ook heb ik in middels minder S slag(volgens de handleiding) op de roeren staan
waardoor het model iets stakker vliegt
het totaal gewicht is ongeveer het zelfde gebleven maar dit kan ik niet zeker zeggen want mijn weegschaaltje waar ik modellen op weeg is kapot

In middels heb ik al een paar keer met deze setup gevlogen en het vliegt weer iets beter voorspelbare en strakker dan met de vorige setup
Edited by Modelairplane, 17 May 2012 - 10:45.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Inmiddels zit er op de Swift2 ook led lampjes
1x set http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...AA_Configurable
+ 1x set http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...trip_LED_system
de led strips van deze set zitten gekoppeld aan de knipperlicht uitgang van de
Lumifly_Lighting_system_FAA_Configurable set

De lampjes worden door bediening van het richtingroer aan/uit geschakelt
zie fotos
Posted Image

Posted Image
Edited by Modelairplane, 17 May 2012 - 10:50.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Gisteren een nieuwe filmpje gemaakt van mij met mijn Swift2 zie hier onder

Edited by Modelairplane, 17 May 2012 - 10:52.
My website

1 user reading this topic (1 Guest and 0 Anonymous)
Go to Next Page
« Previous Topic · Parkflyer · Next Topic »
Add Reply

FORUMTOPLIJST www.modelflyingforum.tk -- -- Modellbau Top 150 -- -- -- Check out our Frappr!

Links - Sponsors