Welcome Guest [Log In] [Register]

My website
De Nieuwe Radiografische Modelvliegtuigen Site
  Bookmark This forum Now!!

Welcome to The Modelflying Forum. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Please be sure to read the Application forum + how to workwith this forum topic on <br> <A HREF="http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?showtopic=387">Application forum + how to workwith this forum topic</A><br>
and then the board<A HREF="http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?act=boardrules">Rules </A><br>
before posting on the site and please follow them so we can all enjoy the forum.<br><br>

For starters, after reading the rules, you can go <br><A HREF=" http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?showforum=91">Here</A><br>and introduce yourself to the site!<br>
If you have any problems at all while you are here, go<br> <A HREF=" http://z3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/index.php?showforum=33">Here</A><br>and post the problem and someone will try their best to help you.<br><br>

If you need further help, feel free to pm a Admin. Heres a list of them and a link so you can pm them to Modelairplane

Username:   Password:
Add Reply
Multiplex twinstar2 review
Topic Started: 22 Apr 2007 - 16:28 (4,955 Views)
Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Op de beurs in dortmund(Intermodellbau) heb ik voor 69.95 een multiplex twinstar2 gekocht

Setup wordt

1xT-Plug Female Rood zie http://www.rctechnics.eu/
1xT-Plug male Rood zie http://www.rctechnics.eu/
4 servo hitec Hs-81 54euro
1x robbe aircontrol 30 ampere 21.95
1x Lemonrc 2200 16C (25C max) 52.00 euro
1x himodel LiPo 7.4V 2200MAH 20C (28C max)
zie http://www.rctechnics.eu/lipo-2200mah-p-463.html
1x Act micro 6 digitaal 32 euro
2 x speed 400 6v plus regelaar die bij de standaard bouwdoos zit
1x 2 cel liposaver voor de zekerheid 10 euro
2x onstoorfilter MODULE Bestnr.: 227391 - 89
bij conrad http://www1.nl2.conrad.com/ 20,40 euro

Posted Image
Foto van de doosinhoud
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:28.
Take off is a choice,you always have to touch down.
Opstijgen is een keuze, landen moet je altijd.
My website
My airplanes:Robbe charter,Kyosho Spacewalker,Sig Fourstar 40,Piccolo Fun,Piccolo SE,Mini 3dx
Offline Profile Quote Post Goto Top

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Op deze foto is te zien dat ik de plaatjes met schroefdraad er in die voor de hoofdvleugel bevestiging dienen vast gelijmd heb plus ik heb het kliksysteem van het afneembare kapje vast gelijmd

Posted Image
Op deze foto is de romp nog niet gelijmt maar is het kapje vast geklikt te zien

Posted Image
Op deze foto is te ik de servo vast gelijmd heb en bezig ben met de aansturingkabeltjes naar het hoogteroer
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:35.
My website
My airplanes:Robbe charter,Kyosho Spacewalker,Sig Fourstar 40,Piccolo Fun,Piccolo SE,Mini 3dx

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Detailfoto van de servo's met aanstuuring

Posted Image
Foto is genomen nadat ik een proef opstelling van servo's lipo en ontvanger enz heb gemaakt om te kijken of het allemaal wel past en hoe ik het beste kan doen om het zwaartepunt goed te houden eventueel makkelijk kan veranderen(lees verplaatsen)

Posted Image
Deze foto is genomen nadat ik de twee romphelften tegen elkaar heb gelijmd
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:37.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Het richting kielvlak en hoogteroer kielvlak vastgelijmd

Posted Image
Foto van de aansturing van het hoogteroer

Posted Image
Foto van de aansturing van het richtingroer
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:39.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Foto van complete romp met stickers en al er op

Posted Image
Foto2 van complete romp met stickers en al er op

Posted Image
Foto3 van complete romp met stickers en al er op

Posted Image
Foto4 van complete romp met stickers en al er op
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:41.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Foto van de romp met vleugel er op geschroefd voor controle passing van de vleugel op de romp.

Posted Image
Stickers op de vleugel geplaatst

Posted Image
Het begint er al op te lijken alleen kan ik helaas nog niet verder ik wat nog op spullen van conrad en deze moet eerst hebben voor ik verder kan bouwen
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:43.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Foto van de onderdelen die in de vleugel komen gecontroleerd op passing en plaatsing

Posted Image
Deze foto is genomen nadat ik de onderdelen vast heb vastgelijmd met dunne secondelijm de motor en servo draden heb ik op enkele plaatsen vastgelijmd

Posted Image
Foto van de complete vleugel

Posted Image
Detail foto van de motor en ontstoorfilter

Posted Image
Foto van het model met vleugel er op om te kijken of de aansluitdraden van de motor en servo niet in de weg zitten en of de koolstof buis goed past enz

Posted Image
Foto van het compleet gebouwd model de props er voor de sier op want nadat ik de rest van de elektronica er ingemaakt heb moet ik model in mijn zender programmeren en omdat er altijd veilig er is om dit zonder props te doen haal ik ze later weer af wanneer dat gedaan is lijm ik ze met epoxy lijm er weer op
Posted Image
Op deze foto ben ik bezig de plaatsing van de elektronica te bepalen.

Posted Image
Foto van mij en mijn model nadat ik het zwaartepunt gecontroleerd heb.
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:49.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Foto van de elctronica die in de twinstar komt

Posted Image
Foto van de plaatsing van de ontvanger en robbe regelaar en de multiplex(zit bij de bouwdoos) regelaar voor de motors

Posted Image
Foto van de plaatsing van de Lipoaccu

Posted Image
Foto van de plaatsing van de liposaver
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:56.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin

Bezig het zwaarte punt goed te krijgen,doormiddel van schuiven met de lipo

Posted Image
Het zwaartepunt is nu goed met Lemonrc 2200 16C (25C max) die iets lichter is dan de himodel lipo,vandaar dat ik aan de binnenkant van de romp een streepjes heb gezet waar de lipo moet tussen komen te liggen voor de juiste zwaartepunt bij bij de juiste lipo batterij

Posted Image
Hetzelfde gedaan met de Himodel lipo batterij alleen voor de streepjes een andere kleur pen gebruikt.
Zo heb je met beide lipo's hetzelfde zwaartepunt.
Posted Image
Foto van het afstellen van de uitslagen van het hoogte roer,richtingsroer en de alrons,de roer zijn volgens de handleiding afgesteld en zullen na enkele test vluchten misschien iets aangepast worden.

Nu is het model klaar voor de eerste test vlucht.:banana::banana::banana:
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 20:00.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Inverband met uitwisselbaarheid van lipo's die ook voor de spitfire gebruik heb ik de bec stekkers en de schakelaar vervangen door T plugs.
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 20:01.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Twinstar2 heeft gevlogen en vliegt goed  :banana:  :banana:
Handstart bij dit model is goed te doen maar wel altijd
in de wind doen want van de wind af gaat het wel maar niet zo makkelijk moet je harder gooien.

Ik moet nog een paar kleine aanpassingentje doen om het model nog iets beter te laten vliegen
namelijk de accu iets uit het midden plaatsen meer naar rechts omdat het model iets naar rechts uit getrimd moest worden zo kan ik dus alle trimmers weer in de midden stand zetten.

en 5 gram lood in de neus plaatsen want het model heeft iets de neiging to staartlastig te zijn tijdens de landing maar dit kan ook een eigenschap zijn van het model zelf dus voor dat ik de regelaar naar voren breng eerst dit zo uitproberen

ook vond ik het model met dualrate er op iets makkelijker vliegen voor al tijdens de handstart

Overall gezien vloog het model goed en is goed te vliegen ook de buiklandingen zijn zeer goed en makkelijk te doen en als het model goed is afgesteld en je een vlakker en grasvlakte hebt moet het mogelijk zijn om het model een doorstart te laten maken.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:26.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Edited by Modelairplane, 22 Dec 2012 - 19:26.
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Borstelmotors weg gehaald omdat er nu borsteloze motors in komen zie
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12920__D2826_10_1400kv_Brushless_Motor.html
en deze regelaar http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__2164__TURNIGY_Plush_30amp_Speed_Controller.html
en 2x 7x6 gws proppelors
My website

Modelairplane
Member Avatar
Administrator
Admin
Posted Image
Bezig de borsteloze motors en regelaar plaats te bepalen
Posted Image
Sleuf in het elepor om de servokabel van de regelaar netjes weg te werken wordt later weer dicht gemaakt met depron

Posted Image
Beide vleugels klaar om het motorschotjes vast te lijmen
My website

1 user reading this topic (1 Guest and 0 Anonymous)
Go to Next Page
« Previous Topic · Algemene Electro vliegtuigen topics · Next Topic »
Add Reply

FORUMTOPLIJST www.modelflyingforum.tk -- -- Modellbau Top 150 -- -- -- Check out our Frappr!

Links - Sponsors